Blogin kuvat ja tekstit: Suvi Ristolainen


sunnuntai 15. tammikuuta 2023

 


Hän purjehtii aallokossa
minun lapseni
liian korkeassa aallokossa
enkä minä ole mukana

Lähetin matkaan monta laivaa
Saattelin rukouksin
Sanattomin pyynnöin jatkuvasti huusin
Pidä heistä huolta

Tuolla he menevät
purjeet sidottu ohuin naruin
laidat hauraat
peräsin tuskin koskee vettä

Lapseni
en voi kulkea kanssasi samaa matkaa
Jokaiselle meille annettiin oma tie

Mutta sinun myrskyjesi mainingit
lyövät sinne
missä minä olen
sillä enhän koskaan ole kaukana

Keinutaan yhdessä nämä myrskyt
sinä siinä
minä tässä
Minun laivani laidat, elämää nähneet
ovat jo tottuneet aallokkoon

Tuolla hän purjehtii
minun lapseni
lepattavin purjein pitkin aavaa ulappaa

Jos hän haluaa kuunnella
kerron karikoista
ja petollisista merivirroista

Neuvon käyttämään kompassia
seuraamaan edeltä menneiden reittejä
perille asti
 

2 kommenttia: