Blogin kuvat ja tekstit: Suvi Ristolainen


perjantai 16. elokuuta 2019





En minä sano tätä syksyksi
Loppukesän illat taipuvat tummuuteen
puutarhassa leijuu kukkien raskas,
makea tuoksu
Vielä nousee lämpö maasta
sato kypsyy
ja perhosen siivet lepattavat
kuin unessa

En minä sano tätä syksyksi
Kesä! Kesä! Olethan vielä täällä?
Sain lämpöä vähemmän kuin kaipasin
Ota minut syliisi, kesä
sillä talvi on tulossa
ja linnut jo pakkaavat
muuttokuormiaan

En minä sano tätä syksyksi
Kesä jatkuu
ja lopussa juhlat ovat
parhaimmillaan
kun varjot jo pitenevät
ja viimeisiä säveliä soitetaan

Kesäksi minä sanon
tätä tunteista tummaa ilmaa
kun kaikki mitä oli
tiivistyy viimeisiin hetkiin

Elokuu,
sinua minä rakastan
Sinä annoit minulle enemmän
kuin osasin pyytää




4 kommenttia:

  1. Kiitos! On ihanaa jos nämä ilahduttavat. ❤

    VastaaPoista
  2. Nämä ovat ihan parhaita. Haluan etsiä runosi aina uudestaan ja uudestaan. Minulle nämä uppoavat. En tarvitse terapeutteja, vaan runoja. Kiitos sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ihana että runoistani on sinulle iloa! Toiveikasta ja valoisaa kevään aikaa sinulle, pysy terveenä!
      <3:Suvi

      Poista