Blogin kuvat ja tekstit: Suvi Ristolainen


lauantai 25. heinäkuuta 2020





Rakastinko?
Mitä rakastin
Kun tuulen humina soi pihan puistikoissa
Se nyt on poissa

Vaan jostain lahden takaa
Veden tyyni pinta
Järven kirkas, Koskematon rinta
Puheen helkähdyksen rantaan kuljettaa

Nyt saunan savu nousee
Iltaan himmeään
Ja mustarastaan laulu häipyy
Lehdon hämärään

Rakastinko
Mitä rakastin

Niin paljon sain
Vaan paljon annoinkin
Ja koko elämäni laulu soi nyt tässä

Ja tuoksuvassa iltahämärässä
Kai itken

Miksi itkisin

Mä itken koska
Paljon rakastin

-

He ovat mulle kaikki
Koko elämä
Kuin silkkiuikku poikasineen
Soutais halki iltaöisen lahden
Me kahden
Heitä ohjattiin
Niin monta untuvaista lasta
Matkaan saatettiin
Me kahden

Rakastinko
Mitä rakastin
Ei rakkaus kadonnut oo minnekään
Ja uikkuparvi kasvaa, hajoaa
Vaan ilta linnunäänet
Vettä pitkin kuljettaa

Niin paljon rakastin 
Ja paljon sain
Mä edelleen oon sinun vain
Mun uikkuni, lintuni, armas

kun parvi hajaantuu
Kun laulu häipyy toisiin vesiin
Kai näihin kesiin
Joskus palataan

-

Saunan ovi narahtaa
Laiturilla keveät askeleet
Savun tuoksu
Hämärä

On pian syys
Ui kaislikossa silkkiuikut
kahden
Ja takaa lahden
Tyyni vedenpinta
Puheen helkähdyksen kuljettaa
Oi aika tuleva ja mennyt
Oi tämä hetki
Onni, iäisyys


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti